Thursday, October 1, 2009

Ayer Keroh

Orang yang sibuk mengucapkan "Selamat hari raya, maaf zahir dan batin. Minta maaf dan lupakan hal lama. Kita bermula semual 0-0." Semua ni penipu dan hipokrit terbesar kat dunia. Layak ke lafazkan sesuatu yang dia sendiri x boleh nak amalkan? Dalam hal ni, ada beberapa orang yang aku tujukan, tapi bukanlah secara direct. Post kali ini sekadar nak berkongsi perasaan.

Orang orang yang aku maksudkan ni, sibuk bermaafan dengan orang lain, tapi bila aku cuba bermaafan, x dipedulikan, jadi mana pendirian dia dalam maaf yang dia sibuk lafazkan tadi tu ? Mungkin sempena raya semata mata, dia bermaafan sana sini, tapi mmg x ada niat pun untuk meminta maaf, ataupun memaafkan? Sbb tu aku kata diorang ni hipokrit. Apa jadi dengan pepatah 'buang yang keruh, ambil yang jernih'? Mungkin diorang mengikut pepatah baru, 'abaikan yang keruh, buatkan lagi teruk', hahaha.. x sangka aku ada juga orang yang hati sekeras dan sebusuk ini.

No comments: