Thursday, October 15, 2009

Okie Tober

Assalamualaikum.

Hello, hello, hello Malaysia!

Untuk yang sedia maklum , diet yang diperkatakan oleh jeng,jeng,jeng.. aku tu dah dilancarkan. Harini hari pertama cubaan aku untuk menguruskan badan. Kurus macam mana tu masih tidak pasti. Mungkin voluptious seperti Beyonce, slim and sexy seperti Megan Fox, ataupun kurus keping seperti Keira Knightley, atau pun macam papan plywood. Ataupun xde perubahan langsung, badanku akan senantiasa bulat, gemok, chubby seperti ni sampai aku beranak-pinak nanti.

*haishh* Stressful sungguh jadi seorang wanita.

Hari sabtu lepas, ada kenduri dekat rumah auntie aku dekat Taman Melawati. Tu sememangnya dah seperti rumah kedua aku la, sebab selalu sangat aku meluangkan masa disitu ye. Sepanjang tahun, setiap hari pada bulan puasa, and on weekends as well. Kenduri minggu lepas sempena aqiqah anak buah latest aku, Ariq Luqman yang dah berusia sebulan lebih. Sekarang dah makin berisi, and bertambah kacak. Biasa laa tgk laa auntie dia siapa kan ? ;p

Aku dah dapat dukung dia dah, geram teramat sangat. Aku dukung dia masa dia menangis, sampai dia tertido. Woohhh bangga habis dapat tidurkan bayi kecil ye, baru laa orang tgk ada bakat dan potensi jadi ibu terbaik suatu hari nanti. Bakal mak mertua tgk pown mesti kasi green light (kahkahkah berangan sebentar).

Ni laa dia Luq, nampak x ada benda kena tempek kat dahi dia tu ? Haa tu laa seni hasil kerja opah Luq, semestinya bonda aku. Luq hiccups pastu mak aku letak tisu basah sebesar alam. Saiz tisu yang dia letak tu boleh sembuhkan sedu anak gajah sebenarnya, tapi xpe abaikan. Gambar kat atas ni aku suka sangat sebab menggambarkan aku dalam beberapa tahun akan dtg mungkin ? HAHAHA. Aku nak make sure gambar ni disimpan, so bila Luq dah besar nak cari pasal dengan aku, aku tonyoh jea gambar ni kat muka dia " ko tgk sikit sape pegang ko elok2 dulu".

Hishh.. bahaya ada anak2 buah yang hensem hensem ni. Dah besar nanti beratur anak dara orang nk kejo deme. Aku jugak yang kena filter nanti. Kalu ada2 muka macam nak mintak penampo tu toksah nak mimpi ler.

x)

Semalam g dating, hee dengan siapa lagi, boyfriend aku la. Xkan dengan pakcik guard rumah aku pulak. Kitorang gi tgk Papadom. It's the 2nd time for me as i've seen it earlier with Aida and Cika that day. Tapi berbaloi laa tgk sebab anything that is produced or has Afdlin Shauki in it is sure a cracker. Cerita dia sweet, funny, and ironically true. It's so similar to my own life, except the 'no mother' part la. I just smiled when I first watched that movie because it reminds me so much of my own papa :) I think i should ask him to watch it.

Anyway, waaaa my sister is coming back tomorrow yayy yay. I miss her so much x sabo ni yop!!
I'll update more later. Goodnight <3

No comments: