Tuesday, July 21, 2009

kosong

Aku xdpt nak nafikan aku bukan la seorang yang baik. Dosa pown cukup banyak pada usia yang muda ni,.Umur aku x sempat mencecah 20, tapi hidup dah terpesong. Selama ni aku x pernah ambil peduli semua yg aku lakukan, tapi sampai tiba saat aku dapati diri aku x lagi mengingati cara2 solat, aku sedar waktu dah tiba untuk aku berubah. Jika x berubah secara sekaligus. aku berdoa aku dapat berubah sedikit demi sedikit.

Aku cari buku panduan solat dalam bilik ibu tapi x jumpa. Aku korek segala kotak yang ada dlm bilik ibu tu, and akhirnya aku jumpa, buku yang aku selalu gunakan waktu kecik dulu. Kini aku dalam proses untuk mula menjalankan ibadat, walaupun x sempurna, aku nak mencuba. Sekurang-kurangnya aku nak tahu diri aku ni x lupakan Tuhan sepenuhnya :(

Ibu selalu kata dia x pernah halang aku nak buat apa, bergaul dan berkawan, and even bercinta. Tapi dlm semua yang kita buat, selalu2 laa ingat Allah, supaya kita x buat perkara2 bodoh. Tapi bila dah terjadinya banyak benda2 yang x diingini, jangan la jadi hamba yang bodoh sombong, tapi cubalah cari kesedaran, dan minta ditunjukkan kebenaran.

1 comment:

siti aishah said...

sy slalu baca blog dhamira...
pa yg sy suka sal awk..awk x hipokrit cam pompuan len...
awk ialah awk,,...awk jujur, gila2, n good in english,,.hhehe...epul untung dpt awk,,..bila kita sedar yg kita x lupan DIA, kita leh berubah pelan2...kita muda lgi..bnyak yg kita kn lajar,,,pa2 pun good luck in ur life