Tuesday, October 14, 2008

rindu

aku rindu beberapa orang dlm
hidup aku . ada setengah tuh,aku
rindu bkn sbb aku nak, tp kdg2
cuma teringat kisah lama jea..

first skali,
aku rindu acap.sekali-sekala mesti teringat kat dia.awal tahun haritu ada dia text aku,tp lepas sekali dua terus diam balik.x apa dah lali dah dgn perangai dia yg mcm ni.ikut sukahati keluar masuk hidup aku,mcm hotel . dia ni mmg contoh org yg aku x sengaja nak rindu . ye laa sebelum ni mmg rapat gila.aku,acap,and azri.zaman kitorang communicate ikut tingkap jea.best btol time tuh =) zaza duk tingkat 2,acap tingkap 3.aku tingkat 4,and azri tingkat 5!ishmael plak duduk depan rumah aku.so nak dekat setiap mlm,mesti ada meeting kat tingkap.(iye laaa mcm mesyuarat ahli tingkap pulak).we've gone through alot of things together.plg xbleh belah time azri baling sign 'jgn gunakan tangga semasa kebakaran' luar tingkap,PERGHH.mmg terkena cermin pakcik tingkat 1,and pecah ! lepas tu nampak dia bukak tingkap n jenguk kepala keluar, kitorang cepat tarik kepala masuk menyorok.dgr dia panggil2 tanya siapa baling ! last2 kitorang semua pergi rumah pakcik tu mintak maaf,x silap aku semua mengaku semua yg buat.iye laa, kwn punya pasal.skrg aku sekali-sekala ada jugak laa terserempak dgn azri,tego pown mcm2 tu jea.x ada mcm dulu dah.sll lepak2.

2nd,
aku rindu dinie.dia mesti x percaya.everytime aku kata aku rindu,dia kata aku tipu.x msg x smstinya aku x rindu.cuma kita x serapat dulu jea,apa nak buat..honestly mmg aku kata relationship aku dgn dia dah x mcm dulu.rasa mcm terbiar pown ada jugak . renggang jea,tp aku xkan biarkan mati .

aku rindu phat jugak.even x mcm dulu.dia lah org yg aku cerita every single thing to.ada benda yg happy,or buat aku sedih,or situation yg meng-confuse-kan,senang cerita apa2 jea la,dia laa org first yg akan aku express everything.she was the other half of me.wherever we go,mesti cari each other dulu,br cari org lain.byk kali bergaduh,even masa spm aku menangis .ni before paper nak start ni!sbb aku tetiba sebak fikir pasal dia.pasal kitorang.time form 3 dulu,aku kalau nak ponteng kelas ke,or if i have any problems,i need someone to talk to real bad,aku akan first lari gi kelas phat.cari dia.even cikgu pown gi complain kat mak aku kata anak dia ni,suka melekat ngan nurfatimah farha ! kalau lari dari kelas,mesti pergi kelas C ! hahahaha .kelakar ahh cikgu bm aku tuh.mcm ala2 makcik sikit.patut dgr dia gelak.confirm pecah perut.

aku rindu afiq & alan. budak2 yg sll aku lari and sit with dlm kelas.buat homework ke pagi2,mesti duduk kat meja afiq.suruh teman gi kantin nak beli air,pown kdg2 aku heret afiq.afiq pulak suka ajak aku teman gi pejabat or bilik guru.alan pulak suka sangat menyakat aku.bosan2 dia menyanyi.time cikgu mengajar semua buat bodoh jea.biasalah murid2 harapan sekolah.

other than that,aku rindu ayie,alan,aiman,and sheida.once upon a time dulu diorang ni lah kawan2 baik aku kat sekolah.sampai aku tgh frust putus cinta pown nangis depan diorang ni. ponteng kelas pown lepak tepi dewan dgn diorang ni.rehat jea lepas gi kantin beli makan n minum mesti gi lepak ngan diorang ni . lepas aku break ngan gendot dulu,diorang siap ajak lepak rumah sheida,sbb nak cheerkan aku xnak bg sedih.tp lama2 relationship kitorang just wasnt the same anymore.each of us went our seperate ways.sedih pown ada jugak teringat kat diorang.

it's really sad to see things change infront of our very own eyes.kita x minta pown benda tu jadi.tp dah nak terjadi.kita boleh try to stop it,or prevent it,tapi if bila dah cuba pown,still jadi,then we just have to accept it.at a certain point in life,changes are very crutial.it leads us to where we are now in life.some changes are for the bad,some changes are for the good. :)


No comments: