- tarik nafas panjang2.jalan kehulu-kehilir.
-kurung diri dlm bilik.tutup lampu.duduk atas lantai.dgr bunyi sekeliling.
ni kdg2 dpt tenangkan aku jugak.
- aku selalu dgr lagu . x kisah lagu apa ,rock ke,slow songs ke,hiphop ke,asalkan pasang kuat2,baring,pejam mata,hbs cerita.
- nangis.keluarkan perasaan marah tu dlm bentuk air mata.confirm puas.tapi x cukup lg la.bila dah nangis rasa mcm nak pukul org pulak.
- bila dah terasa nak pukul org,aku mula campak brg.campak jea apa yg aku nampak depan mata.sampai handphone aku pown pernah berkecai aku campak kat dinding.tapi untuk sesiapa yg menghargai brg2 tuh.tips yg ni xpayah ikut la ye.
- jerit.mencarut.ckp sorang2 depan cermin.maki hamun.keluarkan semua.jgn simpan kat dlm.
-cari benda yg boleh distract your mind.gi laa masak ke,sapu sampah ke,jgn buat sampah.tgk tv.gi jln2 makan angin kat luar.
-paling penting sekali laa,marah2 pown,senyum jea.org ckp,kita angguk jea.haha .
Monday, October 27, 2008
hari ni
bgn pagi.malas2 atas katil kejap.tgk sebelah ibu dah x ada,dgr bunyi tv kat luar.dia tgh buat kerja laa tuh.borak ngan ibu kejap,kitorang 2 agree nak keluar gi kl tgk wayang.aku x pergi opnhse cika,ibu lak x gi wedding ofismate dia.aku bgn,on9,mandi,siap2,and keluar dgn ibu gi klcc.sampai sana gi tgv,usha ada cerita apa,and beli ticket.kitorang tgk Bangkok Dangerous pukul 3.20 pm. lepas beli ticket,gi makan kat la cucur.aku mkn nasi lemak,ibu makan mee kari,dua2 minum teh tarik.lepas dah tgk wayang,kitorang balik singgah mwt kejap rumah ika.semua org ada rumah.bincang2 pasal wedding kak in lg.apa nk dibuat,apa nk pakai,lagu apa nak pasang.haih.mcm2 lg yg belum prepare.aku risau mcm aku pulak yg nak kahwin.aku tanya kak in lg sekali boleh bawa kwn x,dia kata ok jea.tp dekat rumah kajang jea laa,dekat dewan perdana xboleh sbb ramai kwn2 pa jack & ma et jea,vip semua.so x apa laa.aku kata laa kat kajang aku nak bawa aida,ting,and epul.kak in bg greenlight.cun lah :) 20 december tarikh yg dinanti-nantikan yea.ika x sabar2,sbb dia pown dah hbs spm time tuh.aku ingat lg perasaan hbs spm mcm mana. rasa mcm nak terjun bangunan pown ada,sbb x percaya semua dah habis!over.x ada cikgu.x ada sekolah.x ada uniform bodoh.x ada homework.x ada kena diri atas kerusi dah.x ada kena sapu sampah padam papan hitam hantar amik buku dekat bilik guru,x ada perhimpunan bodoh,x ada berdiri tegak nyanyi(padahal x pernah nyanyi btol pown,kitorang kan org2 berseni,lirik lagu sekolah & selangor ikut sukahati jea tukar),and x ada muka junior2 yg mengundang tapak kaki!so ika,enjoy laa puas2,sbb settle,2-3 bulan hbs spm,awak akan miss sekolah gila babi.anyways,tadi masa kat klcc sempat paw ibu satu baju.chantek.chomel.kaler putih.hehe ;) thanx.syg ibuuuu.nampaknye kuasa bodek aku masih berguna laa.
p/s: aku sampai harini x tgk2 lagi high school musical 3,gara2 tunggu someone tu laa.padahal aida ting dah ada ajak aku haritu,tp aku sanggup ckp x apa laa,nak tgk ngan dia.haha.berjanggut and bermisai dah ni.and tadi dah sekian lama x dgr lagu ni,aku tetiba terdengar,and teringat nak download.iye laa laptop aku x ada lagu apa2,zaman batu btol.lagu 'like a boy' - ciara . layaannn...
p/s: aku sampai harini x tgk2 lagi high school musical 3,gara2 tunggu someone tu laa.padahal aida ting dah ada ajak aku haritu,tp aku sanggup ckp x apa laa,nak tgk ngan dia.haha.berjanggut and bermisai dah ni.and tadi dah sekian lama x dgr lagu ni,aku tetiba terdengar,and teringat nak download.iye laa laptop aku x ada lagu apa2,zaman batu btol.lagu 'like a boy' - ciara . layaannn...
satu dlm seribu
kdg2 dlm hidup ni kita x mintak byk pown.sekadar nak menyayangi,and disayangi.x kisah kasih syg tuh dtg dlm bentuk apa.seburuk-buruk ciptaan tuhan tu pown,mungkin bawa lg byk kebahagiaan dr ciptaan tercantik.paras rupa x jd ukuran,harta benda x pernah jd kepentingan,yg dikira hanyalah kasih & kepercayaan.
syamil
budak kechik chomel.ketinggian aku kalah dgn budak
form 2? *malu* nasib aku dah ada boyfriend,kalau x
hbs laa budak ni.haha ;p and budak ni gedyk ye,
mentang2 aku kata dia chomel,panggil nak amik gambar
dgn dia,nak mengada ngan aku lak mintak buah
tembikai dlm cawan aku,siap suruh suap lg.
kecik2 underage pown pandai flirt ngan org tua.
form 2? *malu* nasib aku dah ada boyfriend,kalau x
hbs laa budak ni.haha ;p and budak ni gedyk ye,
mentang2 aku kata dia chomel,panggil nak amik gambar
dgn dia,nak mengada ngan aku lak mintak buah
tembikai dlm cawan aku,siap suruh suap lg.
kecik2 underage pown pandai flirt ngan org tua.
Sunday, October 26, 2008
hari yg meletihkan
aku xleh tido lena smlm.nak dekat setiap jam terjaga sbb batuk2.aku tido dgn ibu,sbb rasa lonely pulak tetiba smlm.everytime terjaga batuk,ibu bgn bagi air suruh minum.aku batuk sampai laa ke siang.bangun pagi,aku kata aku lapar.ibu suruh siap2 nak gi breakfast.aku ajak ibu breakfast kat nasi lemak J,ajak ting sekali.lepas tuh,ting ikut balik rumah,sbb kitorang nak gi times square jap, ting nak gi photo studio ni amik gambar,dlm 2 jam kowt kitorang kat sana,lepas gerak from ts,kitorang balik siap2,amik aida,and gerak rumah phat.kat rumah phat ramai!seronok juga laa.makan2,aku lapar sgt aku makan nasi himpit,kuah kacang,meehun sup,pedas kaw punya,and air bercawan-cawan.tp yg x boleh kalah gambar yg kitorang amik laa.byk x terkira.haha.dah vain tuh,mmg vain sampai mati la.so bila kitorang dah letih kat rumah phat,nak balik laa ni,hantar cika gi rumah hanan,si aida ngokngek ni ajak aku gi kl pulak.kitorang pown gi laa pavilion,round laaa satu satu tingkat,masuk kedai tu,kedai ni,dia nak beli present utk kashfi anak keling.last2 dia beli kasut.(huishh,aku harap kash x baca blog aku,kalau x kantoi !)dahtu lepas dah beli semua,balik laa.kaki aku rasa nak tercabut.and oh yeahh,aku ngan aida gi pavilion pakai baju raya.mengundang x mengundang !aida ngan baju kurung hot pink nye,aku dgn kebaya nyonya nye.sabar jea laa.ni aku baru sampai rumah.nak rehat2,makan jap,minum,tukar baju, and tgk harry potter jakgy kul 9. yayy ! =)
so sesiapa,jgn kacau laa yea.hehe
so sesiapa,jgn kacau laa yea.hehe
Saturday, October 25, 2008
far away
by nickelback.
a really really really heartbreaking song isnt it ? well maybe not for everyone,but it is for me.i've always liked this song so much.heyy,just got back from aida's hse.hari yg sgt sgt memenatkan.opnhse aida wasnt that bad.ramai yg dtg.sama jea mcm yg dtg every year.except for a few people missing.borak,gelak,amik gambar,tu semua mmg dah jd aktiviti wajib bila berjumpa.kashfi pula mulut mcm haram nak up2 aku,nasib boyfriend kau aida,kalau x ada jea nak kena fire ngan aku.was looking forward for epul to show up,but he couldnt..dah 2 hari x ckp lgsg dgn dia,harini dia balik,bz pulak.esok pown bz lg.isnin pown aku bz lg.xpayah jumpa jea laa sakit hati jea.ntah xtaw asal aku bengang.sakit hati.sedih.benci.yerr.semua sekali laa.dah laa,nak mkn ubat,n tido.goodnight.
agenda utk hari esok : opnhse rumah phat pulak . yayy
p/s: phat gave me a ring,with a heart on it . thank you phat. it's really nice :)
a really really really heartbreaking song isnt it ? well maybe not for everyone,but it is for me.i've always liked this song so much.heyy,just got back from aida's hse.hari yg sgt sgt memenatkan.opnhse aida wasnt that bad.ramai yg dtg.sama jea mcm yg dtg every year.except for a few people missing.borak,gelak,amik gambar,tu semua mmg dah jd aktiviti wajib bila berjumpa.kashfi pula mulut mcm haram nak up2 aku,nasib boyfriend kau aida,kalau x ada jea nak kena fire ngan aku.was looking forward for epul to show up,but he couldnt..dah 2 hari x ckp lgsg dgn dia,harini dia balik,bz pulak.esok pown bz lg.isnin pown aku bz lg.xpayah jumpa jea laa sakit hati jea.ntah xtaw asal aku bengang.sakit hati.sedih.benci.yerr.semua sekali laa.dah laa,nak mkn ubat,n tido.goodnight.
agenda utk hari esok : opnhse rumah phat pulak . yayy
p/s: phat gave me a ring,with a heart on it . thank you phat. it's really nice :)
di satu malam jumaat yg bosan,
3 gadis,chehh poyo pulakk gadis,3 perempuan yg x ada arah tujuan,plan nak pergi lepak.hehe ok mula dgn aida laa ajak aku lepak awal2 td,aku pown ok jea,sbb last lepak pown hari sabtu lepas,and lgpown aku tgh kesangapan.and at the same time,hazmy a.k.a bang la pown ajak lepak.so text sana,text sini,last2 kitorang semua lepak akala.before aku keluar amik ngokngek and cina,aku tgk one tree hill kejap,baru habis download,habis jea tgk,aku terus mandi,siap2,gerak amik ting and aida la,hazmy lak bwk boy,and cika.semua warga2 ukay perdana.boleh pulak sampai sana satu meja gang2 kash semua,budak2 parak,meja sebelah pulak gang2 budak2 suka market,a.k.a gang2 aiman asnan semua. haha x ada laa.best jea dpt jumpa diorang.gi kl pown mcm gi sekolah,gi nz pown mcm gi sekolah,lepak tgh2 mlm pown mcm gi sekolah,gi celebrate merdeka pown jumpa muka bdk2 ni jugak.x ada pulak muka org lain aku nak jumpa.muka diorang ni jea bersepah sana sini.before diorang balik,semua stopped by our table,borak2 jap.perghh rindu zaman sekolah doh :( chai mengundang gila ngan mulut laser dia td.hehe.idk.inshaallah later in the future boleh buat reunion ke.lepas belah dari akala,kitorang 3 x balik terus.gi ronda2 kotaraya kejap.hehe saja x ada kerja.ni aku baru jea sampai n rumah. dah x larat dah.nak makan ubat pown malas.dah 2 minggu aku batuk teruk,baru mlm ni gi jumpa doktor.doktor kata tekak aku mmg merah teruk, and aku ada fever,baru nak demam,kalau x makan ubat,demam teruk la jawabnye.gila laa.lepas selsema dari raya haritu,demam batuk pulak.korang nak tolong gantikan tempat aku x,tahan rasa perit batuk sampai nak terkeluar anak tekak aku ni ? seksa ! tido mlm x lena lgsg.asyik terjaga jea.celaka btol.
tension. tension.
tension. tension.
Friday, October 24, 2008
weight issue
I'M FAT !
i was fat,i am fat now,and i am getting fatter.
stress level on the scale of 1 to 10 : 5
makan,makan,makan jea kerja,mana x gemok =S
what do i care ?
i dont really care what people think,but i care what
i think of myself.
i reaaaaallllyyyy need to slow down on my constant
eating habits.
*eeeeeeeeeeeeeeeeeee*
i was fat,i am fat now,and i am getting fatter.
stress level on the scale of 1 to 10 : 5
makan,makan,makan jea kerja,mana x gemok =S
what do i care ?
i dont really care what people think,but i care what
i think of myself.
i reaaaaallllyyyy need to slow down on my constant
eating habits.
*eeeeeeeeeeeeeeeeeee*
jangan bimbang sayang
jangan kau bimbang sayang,
dimana ku berada, dengan siapa ku bersama,
jangan bimbang ku tetap kau yang punya.
dimana ku berada, dengan siapa ku bersama,
jangan bimbang ku tetap kau yang punya.
Subscribe to:
Posts (Atom)